کوه نامه Kohnameh
کوهنوردی و گردشگری
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 خرداد 1392برچسب:قله جانستون,جانستان, توسط محمد عباسی |

گزارش صعود به قله 4100 متری جانستون (جانستان)92/4/14

قله جانستون در شمال شرق تهران درناحیه کوهستانی البرز مرکزی .منطقه رودبار قصران قرار دارد.

مسیر دسترسی به آن : تهران - بزرگراه شهید بابایی – جاده لواسان – جاده فشم – میدان فشم

به سمت گرماب دره – روستای آب نیک.

ساعت 1/30 روزسه شنبه بعد از جمع شدن دوستان در میدان توشیبا (رشت)با یکدستگاه مینی بوس

و تعداد 16 نفر راهی قله آزاد کوه شدیم .

ساعت حدود 7/00 صبح بود که زیر پل کرج آقای جعفری راهنمای برنامه را سوار کردیم. جاده چالوس

ترافیک سنگینی داشت .سرپرست کمی صحبت کرد تا مسیر دیگری را انتخاب کنیم ولی بعد از رای گیری

قرار شد که وارد ترافیک شویم.

ترافیک بسیار سنگین بود بطوری که تا ساعت 11/00 هنوز ما داخل کرج بودیم.

با پیشنهاد راهنمای برنامه مینی بوس دور زد و مسیر تهران (قله جانستون )را در پیش گرفتیم.

وارد تهران شدیم .از مسیر اتوبان بابایی بطرف لواسان و جاده فشم رفتیم.

جاده فشم هم ترافیک داشتیم بعد از گذشتن از فشم روستای لالان سمت چپ ما قرار داشت که برای

صعود به قله خلنو باید از آنجا حرکت کرد.

ساعت 15/20 به آب نیک رسیدیم. نهاررا همانجا خوردیم وساعت 16/30 حرکت را آغاز کردیم.

هوا بسیار خوب بود .در کنار رودخانه حرکت می کردیم .مردم در اطراف رودخانه اطراق کرده بودند .

از خوبی های این مسیرآب فراوان و محل مناسب برای برپایی کمپ است.

حدود ساعت 18/30 بو که به دشت زیبای جانستون رسیدیم .در ابتدای دشت چشمه ای با آب خنک بود.

رودخانه ای هم در آن جاری بود. چادرها را بر پا کردیم و بعد از خوردن شام به استراحت پرداختیم.

ساعت 4/00 بیدار شدیم وبعد از خوردن صبحانه ساعت 5/00 حرکت به سمت قله را آغاز کردیم.

بعد ازگذشت حدود یک ساعت به سرچشمه رود رسیدیم .آب بسیار خنک بود و زلال.(چه آبی)

در ادامه حرکت در دیواره روبرو غاری  نمایان شد که به غار (بیوک آقا) معروف است.

بعد از گذشتن از شیب تند و چند برف چال ساعت 10/15 به قله رسیدیم. هوا بسیار صاف بود و قله های

خلنو – پیرزن کلون – آتش کوه و ریزان  هم از آنجا دیده میشدند .بعد از گرفتن عکس یادگاری به طرف

کمپ حرکت کردیم.

ساعت 14/00 به دشت جانستون محل کمپ رسیدیم.نهار خوردیم . چادر ها را جمع کردیم و به سمت

آب نیک حرکت کردیم.

ساعت 16/50 آب نیک بودیم . بعد از زدن آبی به سرو صورت وتعویض لباسها ساعت 17/20 به سمت رشت

راه افتادیم.

برنامه بسیار خوبی بود جای دوستان خالی

سرپرست برنامه : مجاهد شیری

آقای مجاهد شیری سرپرست برنامه و حاجی علیزاده

آقای جعفری راهنمای برنامه

غار بیوک آقا

Generate your flash banner free online
نوشته شده در تاريخ شنبه 11 خرداد 1392برچسب:آسمان کوه,گرداب,کله قندی, توسط محمد عباسی |

گزارش صعود آسمانکوه به گرداب(ماسوله به گیلوند رود) مورخه 27/2/92

باز هم طبق برنامه های گذشته تجمع ما میدان فرهنگ(پپسی) بود .ساعت 4 صبح مینی بوس با تعداد

12 نفر به سمت ماسوله حرکت کرد.

حدود ساعت 5/45 بود که به ماسوله رسیدیم و بعد ازپیاده شدن حرکت کردیم. مسیر صعود ما

(ماسوله-ایلات زمین-کوبن-دکل-کله قندی-آسمان کوه-خط راس تا گرداب-میسکه-بازکمان و گیلوندرودبود .

بعد از حدود یک ساعت حرکت در کنار چشمه  (ایلات زمین) برای صرف صبحانه کمی توقف داشتیم .

ساعت 8/40 بود که به دکل رسیدیم.هوا بسیار خوب وآفتابی بود چند کوهنورد هم در حال صعود بودند.ما هم

با آنها ادامه حرکت دادیم تا اینکه ساعت 10/10 دقیقه به کله قندی رسیدیم.

استراحت کوتاهی داشتیم .چند عکس گرفتیم و به طرف قله آسمان کوه حرکت کردیم.چشمه زیر قله آب

گوارایی داشت . قمقمه ها را پر ازآب کردیم و ادامه مسیر دادیم .

ساعت12/05 بود که روی قله آسمان کوه بودیم.از آنجا بعلت خوب بودن هوا ,درفک وقله های اطراف کاملا

دیده میشد.سرود قله را خواندیم و ادامه حرکت را در امتداد خط وراس آغاز کردیم.

ساعت 14/05 بود که سرپرست برنامه دستور توقف برای خوردن نهار را داد. دشت سر سبز و پر از گلهای

ریز و رنگارنگ بود .

25 دقیقه نهار خوردن ما طول کشید و حرکت را بر روی چمنزار ها ادامه دادیم تا اینکه ساعت 15/45

به گرداب رسیدیم. از انجا دیزاب هم با کلبه های رنگی زیبا در ارتفاع بالا تر دیده میشد.

مه شدید همه جا را فرا گرفت وکار برای ادامه کمی سخت شد.بعد از مدتی گشتن راهی پیدا شد و به

طرف پایین حرکت کردیم.دید بسیار کم بود وحرکت به کندی صورت میگرفت مه در بعضی اوقات شدید تر هم میشد.

هوا رو به تاریکی میرفت حدود ساعت 18/30 بود که به چند کلبه رسیدیم .قرار بر این شد که شب را آنجا

بمانیم و ادامه ندهیم.

دوستان نگران بودند.چون به هیچ وجه آنتن برای تماس نداشتیم تا به خانواده ها خبردهیم ولی مقلوب

کوه شدیم وشب را در کلبه ها ماندیم.

هنوز زمان زیادی از توقف ما نگذشته بود که رعد وبرق .باران و تگرگ شدید شروع به باریدن گرفت .

صبح ساعت 5/00 بیدار شدیم ولی تا آماده شدن همگی وحرکت مجدد ساعت 6/25  شد .

مسیر را از وسط جنگل ادامه دادیم وامتداد رودخانه را گرفتیم تا اینکه ساعت 9/00 به میسکه رسیدیم.

ساعت9/45 دقیقه  بازکمان(گیلوند رود) بودیم .قهوه خانه اقا نعمت چایی خوردیم  و ساعت 11/00 هم

سر جاده گیلوند رود بودیم . با هما هنگی دوستان آقا ایرج(راننده مینی بوس) آمد و ما را تا رشت رساند.

سرپرست برنامه : احمد رجایی

Generate your flash banner free online

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.